loading...
فوتبال|ورزش سه|sport|football
ورزش بازدید : 0 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: در نظر داریم امسال نیز فینال جام حذفی را قبل از پایان لیگ برتر برگزار کنیم..

عکس مهدی تاج

مهدی تاج در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گفت: از بین ۳۲ تیم ۲۲ تیم به صورت مستقیم به مسابقات می‌آیند و ۱۰ تیم دیگر در پلی‌آف بازی می‌کنند.

وی افزود: به این نتیجه‌ رسیدیم که تیم‌هایی مثل ایران و کشورهای قوی‌تر تیم‌هایشان نباید زیاد در مسابقات بازی کنند و پیشنهاد این بود که برخی از تیم‌ها در همان مسابقات AFC کاپ به میدان بروند که لیگ قهرمانان از ۳۲تیم افزایش پیدا نکند.

وی افزود: فکر می‌کنم با این شرایط مسابقات پلی‌آف افزایش پیدا کند. البته مقرر شد که فینال مسابقات لیگ قهرمانان نیز به صورت رفت و برگشت انجام شود که تا کنون فقط در یک مسابقه انجام می‌شد.

رئیس سازمان لیگ برتر در ادامه صحبت‌هایش گفت: در مرحله یک شانزدهم بحث همزمانی مسابقات نیز تصویب شد که اتفاقاً کره جنوبی به همزمانی بازی‌ها اعتراض داشت ولی با توجه به اینکه ساعت دیگر کشورها هماهنگ نبود نمی‌شد زمان‌بندی را تغییر داد.

وی همچنین در خصوص بازیکنان خارجی تیم‌های آسیایی گفت: قرار بر این شد که هر تیم چهار بازیکن خارجی بگیرد که البته یکی از آنها آسیایی باشد. این هم اتفاق خوبی است چون می‌توانیم در تیم‌های دیگر آسیایی بازیکن داشته باشیم. AFC به این ترتیب از تیم‌های خود حمایت کرد که البته این موضوع به تیم ملی هم ضربه نمی‌زند.

تاج در خصوص برگزاری مسابقات در ماه مبارک رمضان تأکید کرد: در بعضی از کشورها عده‌ای خواهان عدم برگزاری مسابقات در ماه رمضان بودند اما مباحث خوبی صورت گرفت که مقرر شد بازی‌ها بعد از افطار و حداقل یکی دو ساعت پس از آن برگزار شود.

تاج در خصوص اعتراضات به داوری‌ها در برخی از کشورها گفت: اعتقاد داریم مجموعه داوری خوبی در کشور ما وجود دارد ولی باید نظارت بیشتری روی آنها صورت بگیرد. البته ما که لیگ خوبی داریم باید داوران بیشتری به صورت درگیر در مسابقات مختلف داشته باشیم.

تاج با تأکید بر اهمیت کمیته رسانه‌ها برای کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت:‌ تأسیس کمیته رسانه‌ها یکی از مباحثی بود که خوشبختانه روی آنها تأکید زیادی داشتند. قرار شد اگر کمیته‌ای وجود ندارد تشکیل و اگر وجود دارد اطلاعاتش در اختیار AFC قرار بگیرد البته ما فرداشب بحث برترین‌ها را داریم که توسط کمیته رسانه‌ها انتخاب شده و ما هیچ نقشی در آن نداریم. هرچند قبول دارم که ممکن است انتقاداتی نسبت به انتخاب برترین‌ها وجود داشته باشد و این انتخاب‌ها بدون ایراد نیست اما کاری جدید است و امیدواریم ضعف‌های آن کمتر شود.

تاج در خصوص اینکه چرا مسابقات لیگ قهرمانان و فینال آن باید به صورت رفت و برگشت انجام شود، گفت:‌ رئیس لیگ قهرمانان اعتقاد داشت نتایج رفت و برگشت هم جوانمردانه‌تر است و هم درآمد بیشتری دارد. حتی قرار بود مسابقات به صورت تک بازی در کشور ثالث انجام شود که تأئید نشد.

رئیس سازمان لیگ برتر در ادامه صحبت‌هایش گفت: امیداورم امسال چهار سهمیه داشته باشیم که پیش‌بینی ما هم همین است نه در بحث فنی و نه در بحث تماشاگر نمره ما کم نشده و فقط بستگی به این موضوع دارد که ۲۵ روز دیگر لیگمان آغاز شود. قرار است ۲۰ روز بعد از آغاز لیگ برتر در تاریخ ۲/۵/۹۲ نمایندگان AFC به تهران آمده و همه چیز را بررسی کنند. امروز هم در جلسه به نمایندگان باشگاه‌ها گفتم برای ما خوب نیست که سازمان لیگ اطلاعات باشگاه‌ها را تأئید کند ولی بعد نماینده AFC تصور کند که ما این اطلاعات را ساخته‌ایم یا آنها تصور کنند که برای هزینه غذا فاکتورسازی شده است که این موضوع منطقی نیست و آثار بدی هم به جا خواهد گذاشت.

تاج تأکید کرد:‌ ما دوست داریم که اگر نمایندگان AFC به اینجا آمدند خودشان باشگاه‌ها را انتخاب کنند و ما نگوییم که چه باشگاه‌هایی را زیر نظر بگیرند. در حال حاضر هم مدارک خوبی را ارسال کرده‌ایم ولی نمی‌دانیم که به آنچه که نوشته شده چه ایرادات و اشکالاتی گرفته شده است.

تاج همچنین گفت: قرار است کارگاه آموزشی برای داوران بگذاریم و در این دو روز هم دو کلاس آموزشی برای مدیران و مربیان گذاشتیم. البته باید تأکید کنم که باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم چون سال گذشته مجبور بودم در فاصله ۶ روز برای نماینده کشورمان سه بازی بگذارم.

وی در خصوص اظهارات نبی مبنی بر برنامه ۱۲۰ روزه کی‌روش برای تیم ملی گفت: تیم ملی وقتی قوی است که باشگاه‌ها قوی هستند. من که بیشترین حمایت را از کی‌روش کردم و دیدید که پس از پایان کار به سازمان لیگ آمد. وقتی لیگ خوبی نداشته باشیم پربازده نمی‌شود البته ما باید با کی‌روش همکاری کنیم ولی این موضوع با همکاری فرق می‌کند. من مسئول برگزاری لیگ پویا و پربازده هم هستم. نمی‌دانم که نبی برنامه را چطور اعلام کرده ولی تغییراتی دادیم که بخشی از آن را در نیم‌فصل حل کردیم. قرار است جام ملت‌های آسیا درست در بین نیم‌فصل ما برگزار شود و دیگر لازم به تعطیلی لیگ نیست. قبول کنید که اگر بخواهم لیگ را از حالت لیگ خارج کنم همه متضرر می‌شوند و این هم به ضرر کی‌روش است و هم به ضرر باشگاه‌ها.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که برنامه کل مسابقات لیگ برتر را یک جا ارائه کنیم البته کار بسیار سختی است و با توجه به تغییرات آب و هوایی و مناسبت‌هایی که در کشور وجود دارد. کارمان بسیار دشوار است.

تاج در مورد زمان برگزاری مسابقات جام حذفی عنوان کرد: تلاشمان این است که جام حذفی را قبل از لیگ برتر به پایان برسانیم. امسال که شرایط سختی داشتیم این کار را کردیم و سال بعد نیز این عمل را انجام می‌دهیم. مکان فینال را هم قبل از قرعه‌کشی اعلام می‌کنیم یا فینال را به صورت تک بازی و یا به صورت رفت و برگشت انجام می‌دهیم. شاید هم با مشخص شدن فینالیست‌ها سازمان لیگ زمین ثالث را برای فینال جام حذفی در نظر گرفت. مسابقات جام حذفی را آبان ماه و شاید زودتر از آن شروع کردیم.

سرپرست سازمان لیگ در مورد بلیت‌فروشی الکترونیکی عنوان کرد: باید این کار را انجام دهیم و روی آن الزام داریم. کار سختی است شاید باور نکنید دیروز سه جلسه در همین ارتباط داشتیم. اگر این کار انجام دهید باقیات و الصالحات است و افرادی که در آینده می‌آیند آن را گسترش خواهند داد. همانطور که همه کارهای خوب را ما شروع نکردیم و بسیاری از کارهای خوب گذشته را دنبال کردیم کسی جای ما هم بیاید این اتفاق می‌افتد. ورزشگاه آزادی و فولادشهر را الکترونیکی می‌کنیم. هشت گیت ورزشگاه فولادشهر آماده است و اگر ذوب‌آهن پول بدهد آنها را نصب می‌کنیم. مطمئن باشید پول آن به سرعت به باشگاه باز می‌گردد. پرتی فروش پائین می‌آید و خیلی از مسائل حل می‌شود.

وی در مورد وضعیت باشگاه‌های بدهکار و اینکه تیم‌های حاضر در لیگ برتر باید مجوز بگیرند خاطرنشان کرد: تیم‌های بدهکار بر اساس قانون باید طلب خود را پرداخت کنند. رکن قضایی باید تأئید و عدم بدهکاری باشگاه‌ها از شکایات را اعلام کنند. کارها توسط کمیته انضباطی در حال پیگیری است و می‌دانم که باشگاه‌ها خود را برای دادن پول‌های بدهیشان آماده می‌کنند.

تاج در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است این طلب‌ها از درآمد باشگاه‌ها از سازمان لیگ پرداخت شود، گفت: بخشی از این بدهی‌ها خارج از طاقت درآمدی باشگاه‌ها در سازمان لیگ است. البته بخشی از آن عمل می‌شود. نمی‌توانیم از درآمد سال بعد باشگاه‌ها که هنوز فرا نرسیده است، پولی پرداخت کنیم. اگر حق پخش و اینگونه درآمدها در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد مشکلات حل می‌شود.

سرپرست سازمان لیگ در مورد اینکه محمد رویانیان اعلام کرده درآمد ما از بلیت‌فروشی ۳۰ تا ۴۰ میلیارد است و با این شرایط برای هر بازی باید حدود ۳۵ میلیون تومان پرداخت کنند، گفت: حرف رویانیان درست است سازمان لیگ باید کمک کند تا حقوق شناخته شده باشگاه‌ها را برای آنها استرداد کنیم. باید قرارداد خوبی امسال ببندیم. برای حق پخش باید مذاکره شود و این به صورت قانون به تصویب برسد.

وی افزود: ما در دستگاه ورزش ضعفی داریم و باید تلاش کنیم با انجام یک کار گروهی دو لایحه به مجلس ببریم. به جای اینکه بودجه به کارخانه‌ها پرداخت شود باید از مسیر درستش و از طریق حق پخش تلویزیونی در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد. در سازمان لیگ کمیته اقتصادی داریم که من، امیر عابدینی، صادق درودگر و رئیس‌کیا در آن حضور داریم. هرکسی که هم که بتواند به ما کمک کند دست او را می‌بوسیم. همچنین ما مجوز انجام کار اقتصادی را داریم و در حال بستن قرارداد با ایرانسل هستیم تا شارژ فوتبالی پرداخت شود و با خرید آن مبلغی پول در اختیار سازمان لیگ قرار بگیرد.

مهدی تاج در مورد مشکلات جایگاه خبرنگاران در ورزشگاه‌های شهرستانی عنوان کرد: سازمان لیگ نمی‌تواند مسئول ساختن و ترمیم ورزشگاه‌ها باشد. در همه جای دنیا حکومت‌ها این کار را انجام می‌دهند.

وی با تمجید از مسئولان سایت سازمان لیگ عنوان کرد: بهمنی و مجموعه دوستان او سایت خوبی را تدارک دیدند که خیلی حرفه‌ای در آن فعالیت می‌کنند. می‌خواهیم پس از هر مسابقه عکس‌هایی در سایت سازمان لیگ قرار دهیم تا همه از آنها استفاده کنند.

تاج در مورد سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: امسال سهمیه خوبی خواهیم گرفت و کمتر از سال قبل نیست. AFC برای لیگ قهرمانان ۳۲ تیم را وارد می‌کند و قرار است عده‌ای دیگر نیز سهمیه بگیرند اما متأسفانه تیم‌ها را افزایش ندادند. این به این معنی است که شاید برخی سهمیه‌ها کم شود اما فکر نمی‌کنم مشکلی برای ما باشد چرا که ما نسبت به سال قبل امتیازمان کمتر که نشده بیشتر هم شده است.

وی در پایان عنوان کرد: ID های مسابقات فوتبال امسال توسط سازمان لیگ صادر می‌شود و وزارت ورزش و جوانان در این راستا همکاری خوبی با ما کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 107
  • بازدید سال : 112
  • بازدید کلی : 565