loading...
فوتبال|ورزش سه|sport|football
ورزش بازدید : 1 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

امروز تولد علی انصاریان مدافع سابق پرسپولیس و استقلال است. این بهانه ای شد تا با او مصاحبه ای داشته باشیم. این مصاحبه جذاب را بخوانید.

عکس علی انصاریان

تولدتان مبارک چند ساله شدید؟

مرسی ممنونم که به یاد ما بودید.من ۳۵ را تمام کردم و وارد ۳۶ سالگی شدم.

اوضاع و احوال چطور است؟

مشغول مدرسه فوتبالم هستم و کنگره استعداد یابی که برای فوتبال تهران تلاش کند تا بتواند نسل خوبی را دوباره تحویل فوتبال تهران بدهد. در این کنگره رای گیری داشتیم که من و اقای معینی و افاضلی رای اوردیم و انتخاب شدیم.امیدوارم بتوانم مفید واقع شم. چراکه فوتبال تهران در پایه خیلی به عقب برگشته است. زمانی پرسپولیس و استقلال ۹۰ درصدش تهرانی بودند و ۱۰ درصدش شهرستانی و الان دقیقاً برعکس شده است.

تو همیشه از علی پروین حمایت کردی هنوزم نظرت در مورد پروین مثل قدیم است؟

بله علی آقا افتخار محله من بوده است. هنوز هم دوستش دارم و به ایشان احترام می گذارم چراکه علی آقا پیش کسوت ماست.

تو با علی پروین به فوتبال آمدی دوست داری بازهم کنارش باشی؟

البته من قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم فوتبالیست بوده ام واتفاقاً ملی پوش هم بوده ام و در همه رده های ملی هم بازی کرده ام پس اگر به علی پروین رسیدم خوب بوده ام اما خب در کنار ایشان هم چیزهای زیادی یاد گرفتم. من دوست دارم پرسپولیس به صاحبان واقعی اش برسد.

اتفاقاً صحبتهایی مبنی بر فروش پرسپولیس به صاحبان اصلی اش است؟

خب حتماً باید همین باشد.آقای روحانی هم هم گفتند که ورزش را به دست ورزشی‌ها می رساند. و همین موضوع باعث شد خیلی از ورزشی‌ها به او رای بدهند. خانواده ما همیشه تابع نظر رهبری بوده است و خانواده مذهبی داریم. رهبر هم گفتند که کاندید های ریاست جمهوری در صحبت‌ها و مناظره هایشان جوری رفتار کنند و حرف بزنند که بعداًخجل نشوند. امیدوارم اقای روحانی هم به وعده هایشان عمل کنند و از همه مهمتر پرسپولیس را به دست صاحبان اصلی اش برسنند به پیش کسوتان واقعی نه آنهایی که فقط به فکر منافع خودشان هستند و جذابیتی هم ندارند.

برگردیم به عقب چرا رفتی استقلال؟

خب شرایطی برای من به وجود آمد که ان اتفاق افتاد و مجبور بودم ان تصمیم را بگیرم.

اگر ان زمان تکرار شود به استقلال می روی؟

فکر نکنم این اتفاق بیفتد. آن زمان هم خیلی برایم سخت بود که آن تصمیم را گرفتم

. تو در کنار هاشمی نسب و رهبری فرد بوده ای کدام یاغی تر بودند؟

مهدی و بهروز هر دو جز بهترینهای ایران بودند اما ما همگی انگشت کوچک مجتبی محرمی هم نمی شویم.

به نظرت در دوره خوبی فوتبال بازی کردی یا دوست داشتی الان در اوج باشی؟

اتفاقاً دوست داشتم به عقب تر بر می گشتم تا با نسل بهتری بازی کنم.البته من خیلی دوست داشتم تا با بازیکنان نسل پکن همبازی شوم و این اتفاق هم افتاد و با چند نفرشان همبازی شدم. کاش زودتر هم به دنیا می امدم تا با بزرگان دیگری هم همبازی می شدم.

چرا دیگر ستاره نداریم و بازیکنان جذاب نیستند؟

بله بد بختی فوتبال ما این است که هنوز علی کریمی و مجیدی اسطوده های این فوتبال هستند که همگی از نسل ما هستند. یعنی هنوز فوتبال این نسل نتوانسته ستاره بزرگی به وجود بیاورد. جباری و تیموریان و جواد نکو نام هم از نسل ما هستند. سهراب هم که هنوز بازی می‌کند که من موافقش نیستم به نظرم باید در اوج کنار می گذاشت. فوتبال دیگر خیلی جذاب نیست و دیدنش لذتی ندارد.

نظرت در مورد بازگشت نیکبخت به استقلال چیست؟

علیرضا خیلی شانس آورد که قلعه نوعی مربی استقلال بود و حالا باید از این شانس استفاده کند و از تجربه ای که دارد درس بگیرد. دیگر نباید اشتباهاتش را تکرار کند و در زتدگی اش تجدید نظر کند تا از این موقعیت بهترین استفاده را بکند. نیکبخت اگر قدر خود را می دانست الان بهترین لژیونر ایران در اروپا بود.

نظرت در مورد شرایط فعلی پرسپولیس چیست؟

فقط می توانم بگویم باید به دست صاحبان اصلی اش برسد. من یکبار به دعوت علی آقا رفتم جلسه پیش کسوتان باور کنید ۶.۷تا کاپیتان ملی پوش را یکجا دیدم. خب واقعاً اینها باید باشند. باید شو بازی‌ها تمام شود.تیم بدهکار است آنوقت آقایان به دنبال هواپیما و دانشگاه هستند.این بزک و دوزک‌ها و آرایش کردن‌ها باید تمام شود. این سیاسی‌ها باید دست از سر ورزش بردارند. برای عینک فروش دسته چک می گیرند و آن چکها همه برگشت خورده است این برای شخصیت پرسپولیس خوب نیست.

علی دایی موفق می شود؟

امیدوارم بشود. انشا الله که می شود

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 31
  • بازدید کلی : 484