loading...
فوتبال|ورزش سه|sport|football
ورزش بازدید : 1 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)

پرسپولیس تهران در یک بازی دوستانه موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر از سد استقلال خوزستان بگذرد. دیداری که با حواشی ریز و درشتی همراه شد و یکی از این حواشی تقابل ایمان مبعلی و علی دایی بود..

عکس ایمان مبعلی

هافبک ۳۰ ساله جنوبی تمام این خبرها را تکذیب می کند. ایمان مبعلی که زمانی پلاتینی فوتبال ایران و مهندس لیگ امارات لقب گرفته بود، این روزها فوتبالش را در اهواز دنبال می‌کند و حرف های جالب دیگری برای گفتن دارد که به خواندنش می ارزد. این مصاحبه را بخوانید:
در یک دیدار تدارکاتی به پرسپولیس و تیم علی دایی باختید و...
ماهیت دیدار دوستانه با بازی رسمی فرق می کند. برد و باخت در این بازی‌ها چندان اهمیت ندارد. پرسپولیس خوب بازی کرد، ولی ما هم دست و پا بسته نبودیم. ضمن آنکه نقاط ضعف خود را در این بازی شناختیم تا بتوانیم قبل از شروع لیگ آنها را مرتفع کنیم و این نکته از همه مهمتر است.
راستی هنوز هم با علی دایی مشکل داری؟
نه، چه مشکلی؟!
شنیدیم به سمت نیمکت پرسپولیس نرفتی تا با علی دایی روبه رو نشوی!
این حرف‌ها چیه؟ من هم سمت علی دایی رفتم و هم با علی آقا روبوسی کردم، اما برخی دوستان فکر می کنند در بازی های دوستانه هم باید دسته گل برای یکدیگر ببریم، در حالی که معمولا برای بازی های رسمی دسته گل می خرند، نه تدارکاتی!
فکر می کردم به خاطر آن تکل معروف روی پای علی دایی در آستانه جام جهانی ۲۰۰۶ هنوز با یکدیگر مشکل دارید؟
آن اتفاق که به تاریخ پیوست. آن روز در یک بازی فوتبال بین فولاد خوزستان و صبای قم محکم بازی کردم و اخراج هم شدم، ولی نمی دانم چرا دامنه آن اتفاق هشت سال پیش به امروز کشیده؟!
ولی در همین بازی دوستانه هم خیلی محکم بازی می کردی و برای پرسپولیسی‌ها کری می خواندی؟
اصلا و ابدا! همه آنهایی که ایمان مبعلی را می شناسند، می دانند اهل کری نیستم، ولی یکی از بازیکنان تازه وارد پرسپولیس بدجوری جوگیر شده بود و قصد داشت مرا مصدوم کند!
منظورت چه کسی است؟
( قاسم دهنوی! (بلافاصله می گوید) بی خیال، فوتبال است دیگر!
بگذریم، چرا به استقلال اهواز رفتی؟ چه شد که به فولاد برنگشتی؟
خیلی راحت، چون از فولاد هیچ پیشنهادی نداشتم! البته دو، سه پیشنهاد دیگر هم داشتم که ترجیح دادم به استان خودم بازگردم.
ایمان مبعلی با آن استعداد درخشان خیلی زود افول نکرد؟
من تازه ۳۰ ساله شده و در اوج پختگی به سر می برم. زود هم افول نکردم، پارسال در پیکان آمار نسبتا خوبی داشتم، هر چند می توانستم انتخاب بهتری انجام بدهم، ولی متاسفانه در فوتبال ایران بازیکنانی مثل من که سر و صدا ندارند و تبلیغ نمی کنند، دیده نمی شوند.
پشیمان نیستی به لیگ امارات رفتی؟
نه، چطور؟!
قبول کن فوتبال امارات سراب بازیکنان مستعد ایرانی بوده و هست. خود تو، جواد کاظمیان، مهرداد اولادی و خیلی های دیگر در این فوتبال خراب شدند و...
نه، قبول ندارم! اگرچه اوج فوتبالم در امارات بود، اما این حرف‌ها را کسانی عنوان می کنند که به ایمان مبعلی حسادت دارند. با شما شرط می بندم که هر یک از بازیکنان فعلی ایران را لیگ های عربی بخواهند، با کله می روند!
یعنی چه؟
یعنی اینکه ایمان مبعلی حتما خوب بوده که فوتبال امارات خواهان وی شده است. الان بازیکنی در فوتبال ما وجود دارد که هفت سال است فقط با اسمش بازی می کند!
منظورت چه کسی است؟
بگذریم، منظور من حسادت هاست که فوتبال ایران را نابود کرده.
ولی من جواب سوال خود را نگرفتم. ایمان مبعلی که ستاره لیگ چهارم فوتبال ما بود و یک تنه فولاد را قهرمان ایران کرد، ناگهان سر از امارات درآورد تا به استعداد خود پشت پا بزند!
شما از جمله کسانی بودید که در آن مقطع از من حمایت کردید، ولی خوب می دانید چرا به امارات رفتم؟ من باید به فکر خانواده ام هم باشم. آن سال احساس کردم اگر به امارات بروم، آینده خود و خانواده ام تامین می شود و به نظرم کار درستی انجام دادم.
از نظر مالی آینده خودت را تامین کردی، ولی از نظر فوتبالی چطور؟!
یکسری اشتباهاتی در انتخابات خود داشتم که بزرگترین آن انتخاب پیکان بود. هر چند در این تیم هم ۸۰ درصد بازی‌ها را بازی کردم ولی خب همان طور که اشاره کردم دارم تاوان برخی حسادت‌ها را پس می دهم!
بگذریم! ایمان مبعلی در ۳۰ سالگی به حضور در جام جهانی فکر می کند؟
متاسفانه در ۲۳ سالگی و اوج جوانی جام جهانی را به خاطر کج سلیقگی برانکو از دست دادم، ولی می دانم آقای کی روش به من اعتقاد دارد و قبلا مرا به تیم ملی دعوت کرده است. حالا هم در ۳۰ سالگی و اوج پختگی ناامید نیستم و تمام تلاش خود را می کنم تا حضور در جام جهانی در کارنامه فوتبالی ام ثبت شود.
همان طور که گفتی فصل گذشته همکاری با عبدالله ویسی خاطره خوبی برای تو به همراه نداشت، چه شد دوباره به تیم ویسی ملحق شدی؟
هر چند پیکان یک تجربه تلخ بود، اما هم من و هم آقای ویسی تجربه خیلی خوبی به دست آوردیم. ان شاءالله بتوانیم از آن تجربه در لیگ سیزدهم به خوبی استفاده کنیم.
بالاخره شما استقلال مورد علاقه اهوازی‌ها هستید یا استقلال صنعتی؟!
بنویسید استقلال خوزستان آبی تر است. ضمن آنکه ما نماینده همه مردم استقلالی خوزستان هستیم. هر چند انتظار داریم دوستداران فولاد خوزستان نیز در بازی ما مقابل سایر تیم‌ها به ورزشگاه بیایند و ما را تشویق کنند.
با حضور تو، حسین کعبی، بختیاری زاده و... در ترکیب استقلال خوزستان داربی های شهر اهواز نیز دیدنی تر خواهد شد؛ این طور نیست؟
شک نکنید داربی شهر اهواز میان ما و فولادی‌ها بعد از بازی پرسپولیس و استقلال، زیباترین داربی کشور خواهد شد.
چرا؟
به هزار و یک دلیل! می خواهیم خیلی چیزها را به برخی‌ها ثابت کنیم.
به مسوولان فعلی فولاد خوزستان طعنه می زنی؟!
آنهایی که باید منظورم را متوجه شوند، متوجه می شوند!
بسیار خب، اگر ایمان مبعلی یک پاک کن داشته باشد و بتواند یک اشتباه بزرگ خود در گذشته را پاک کند، آن اشتباه چیست؟
هر انسانی می تواند اشتباهاتی داشته باشد، ولی ایمان مبعلی در فوتبال هیچ اشتباهی مرتکب نشد. من شش سال در فوتبال ایران نبودم و در لیگ امارات توپ زدم. می توانستم تعداد بازی های ملی ام را به بالای ۱۵۰ بازی برسانم، اما به چه قیمت؟! من دلم نمی خواست به هر قیمت به پیراهن تیم ملی برسم.
شرایط استقلال خوزستان در فصل آینده را چطور پیش بینی می کنی؟
اهل پیشگویی و این حرف‌ها نیستم، اما همین قدر بگویم که قصد داریم در لیگ سیزدهم تمام غول های فوتبال ایران را به چالش بکشیم.
و بالاخره هدف گذاری ایمان مبعلی برای لیگ سیزدهم؟
من به فوتبال خوزستان برگشتم تا دینم را به مردم فوتبالدوست این استان ادا کنم و تمام تلاش خود را به کار می بندم تا به قول شما تبدیل به همان ایمان لیگ چهارم شوم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 38
  • بازدید کلی : 491