loading...
فوتبال|ورزش سه|sport|football
ورزش بازدید : 0 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)

عدم تمدید قرارداد ذوب‌آهن با علی جراحکار اصلا به مذاق این مدافع خوش نیامده و باعث شده که او حالا در آستانه شروع لیگ به دنبال تیم برای فصل آینده باشد..

عکس علی جراح کار.

این مدافع سابق تیم ملوان که در نیم‌فصل دوم فصل گذشته بعد از چند ماه دوری از فوتبال به ذوب‌آهن پیوست، در نیم‌فصل دوم ۱۱ بازی برای تیم ذوب‌آهن انجام داد اما مدیران باشگاه ذوب‌آهن برای فصل آینده تمایلی به تمدید قرارداد با این بازیکنان از خود نشان ندادند و همین مسئله باعث شد که او در مصاحبه تندی به شدت علیه مسئولان باشگاه ذوب‌آهن موضع بگیرد. او زمانیکه از ملوان راهی ذوب‌آهن شد، مصاحبه تندی علیه مسئولان ملوان کرد و گفت کاری می‌کند تا درودگر بفهمد چه بازیکنی را از دست داده است!

گویا با ذوب‌آهن به توافق نرسیدی؟ ذوب‌آهن تو را نخواست؟
نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد. من دو ماه پای این تیم ماندم و همه کار برای این تیم کردیم ولی دلال‌ها روز آخر به اینها چند دفاع وسط دادند و همه چیز را گردن لوکا انداختند و به من گفتند لوکا تو را نخواسته است. لوکا امثال وحید علی‌آبادی و اویس کردجهان که از لیگ یک به ذوب‌آهن آمده بودند را ندیده بود و هیچ یک از بازیکنان ما را ندیده بود و من نمی‌دانم او چگونه ما را دیده که باشگاه جدایی من را گردن لوکا انداخت؟ من در اواخر فصل گذشته از سایپا و ملوان پیشنهاد داشتم و آنها مرا می‌خواستند اما من به آنها گفتم که ذوب‌آهن با ما حرف زده و درست نیست که من با شما مذاکره کنم.
گویا از چند روز پیش ذوب‌آهن به تو گفته بود که دیگر جایی در این تیم نداری.
بله. ذوبی‌ها این اواخر به ما گفتند که ما شما را نگه می‌داریم و مطمئنا شما در تیم ما هستید و شما تنها تیم را در لیگ نگاه دارید تا ما همه کار برای شما بکنیم و مطمئن باشید که قرارداد همه بازیکنان با تیم تمدید می‌شود اما متاسفانه همه قول و قرارهای خود را فراموش کردند. مسئولان ذوب‌آهن بدانند که خدایی هم آن بالا هست و یقه اینها را بدون شک می‌گیرد.
می‌خواهی بگویی لوکا تو را می‌خواسته؟
ببینید، من چند روز پیش در باشگاه ذوب‌آهن بودم و چند نفر از اعضای باشگاه آنجا نشسته بودند و پیش خود می‌گفتند چه کسی این بازیکنان را می‌گیرد؟ لوکا که از کرواسی آمده، چگونه در کرواسی وحید علی‌آبادی یا اویس کرد جهان را دیده است؟ ضمن اینکه این بازیکنان قبل از حضور لوکا در ذوب‌آهن با این تیم قرارداد امضا کرده بودند. ذوبی‌ها قرارداد همه بازیکنان خود را تمدید کرده‌اند اما وقتی به من می‌رسد، می‌گویند که لوکا باید بازی تو را ببیند. مگر من بچه هستم که بروم تست بدهم که او مرا بخواهد یا نخواهد؟
حرف من این است که چرا تا روز آخر مرا بازی دادند و چرا زمانیکه پیشنهاد داشتم، به من نگفتند که مرا نمی‌خواهند و حالا که همه تیم‌های خودشان را بسته‌اند و اردوهایشان را نیز برگزار کرده‌اند، اینگونه به ما می‌گویند. آنها به ما گفتند صبر کنید اما دروغ گفتند و کارشان حرفه‌ای نبود.
برخی از بازیکنان جدا شده از ذوب‌آهن و حتی کاظمی و تیمش ذوبی‌ها را غیر حرفه‌ای خوانده بودند.
به نظر من هم ذوب‌آهن باشگاه بزرگی است اما کسانی که در این باشگاه در راس کار هستند نه حرفه‌ای هستند و نه کار بلد فوتبال و به نظرم مشکل فوتبال نیز همین کار نابلدها هستند.
اینها جدیدا یک دفاع وسط آورده‌اند که مادرش ایرانی و پدرش شیلیایی است اما این مدافع در حد لیگ دسته دوم ایران هم نیست و بازیکنان با کیفیت‌تری در لیگ دسته دوی ایران وجود دارند اما چون کسی را ندارند در هیچ تیمی به میدان نمی‌روند. این بازیکن چون اسمش این است که خانواده خارجی دارد، ذوبی‌ها با او قرارداد امضا کردند. من ۶، ۷ سال است که در لیگ بازی کنم و در انزلی سال‌ها فیکس تیم بودند اما اینها بازیکنان لیگ دسته اول را به تیم آوردند. به نظر شما اگر پای دلال‌ها وسط نباشد، پس این بازیکنان از کجا آمده‌اند؟
برخی از مربیان می‌گفتند دلال‌ها اطراف باشگاه ذوب‌آهن هستند، نظر تو هم اینگونه است؟
۱۰۰ درصد هست. وقتی من یک دفاع وسط هستم و در نیم‌فصل دوم ۱۱ بازی برای ذوب‌آهن می‌کنم و تیم در زمان حضور من به جز بازی سپاهان فقط یک گل می‌خورد و ۹ بازی دروازه ما باز نمی‌شود، چرا باید از این تیم کنار گذاشته شوم؟ آمار همه چیز را می‌گوید و سئوال من این است که چرا مدافعانی را جذب کرده‌اند که در فصل گذشته حتی یک بازی هم به میدان نرفته‌اند؟
البته قبول کن که امسال به کیفیت قبل هم نبودی.
بله. خودم هم قبول دارم اما من مصدوم بودم و حتی دکتر کیهانی به من گفت دیگر نمی‌توانی فوتبال بازی کنی اما اینقدر تلاش کردم که دوباره به فوتبال باز گردم. او به من گفت که بعد از یک سال باید به فوتبال بازگردی اما من ظرف ۷ ماه به ذوب‌آهن آمدم و با این حال در بازی‌های آخر خیلی سر حال و خوب بودم.
مشکل من این نیست که به جای من بازیکن جذب کرده‌اند بلکه مشکل من این است که بازیکنانی جذب کرده‌اند که اصلا در حد من نیستند. اگر آنها پژمان منتظری، هادی عقیلی یا فرشید طالبی را جذب می‌کردند، من مشکلی نداشتم اما آنها بازیکنانی را آورده‌اند که در تیم‌های خود ذخیره بوده‌اند و یک سال است که بازی نکرده‌اند؛ باید بگویم آقایانی که در راس کار ذوب‌آهن هستند، شناخت کاملی از بازیکنان لیگ ندارند.
یعنی می‌گویی لوکا در جریان جذب این بازیکنان به ذوب‌آهن نیست؟
من حاضرم قسم بخورم که در جریان نیست. من خودم در شیرین فراز کرمانشاه مربی خارجی داشتم و می‌دانم که شرایط آنها چگونه است. اصلا مربی خارجی برای این است که تیم را به او تحویل می‌دهند و به او می‌گویند که با این ۲۵ بازیکن در لیگ برتر بازی کن. مربی خارجی پولش را می‌خواهد وگرنه لوکا اصلا می‌داند علی‌آبادی و کردجهان از کجا آمده است؛ من برای ذوب‌آهن سرم را می‌دادم اما باید اندکی معرفت و جوانمردی در مدیران ذوب‌آهن باشد؛ در دورانی که با این تیم قرارداد داشتم، اصلا معلوم نبود با چه کسی در ذوب‌آهن طرف هستم و باید مشکلاتم را به چه کسی بگویم. با مدیرعامل حرف می‌زدم اما او در مورد والیبال نشسته با من حرف می‌زد و معلوم نبود باید با چه کسی حرف زد. این مدیران فقط بله قربان‌گو هستند.
پس به نظرت چه کسی در ذوب‌آهن تیم را می‌بندد؟
من خودم هم نمی‌دانم چه کسانی این تیم را می‌بندند اما هرکه باشد قوی است و خوب تیم را می‌بندد.
منظورت از خوب چیست؟
یعنی اینکه خوش به حال بازیکنانی که با آن دلال‌هایی هستند که با آنها این طرف و آن طرف می‌روند و با قراردادهای سنگین به ذوب‌آهن پیوسته‌انند؛ اما ما به پای این ذوب‌آهن سوختیم و ساختیم اما حالا بدون تیم مانده‌ایم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 58
  • بازدید کلی : 511