loading...
فوتبال|ورزش سه|sport|football
ورزش بازدید : 0 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: امیدوارم حالا که جباری از استقلال رفته هواداران به این بازیکن توهین نکنند چون او ۹سال برای این تیم زحمت کشید..

عکس حنیف عمران زاده

حنیف عمران‌زاده در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال در اردوی اوکراین و همچنین دیدار فردای این تیم مقابل دیناموکیف صحبت‌های زیر را انجام داد:

دو سه روزی است در آنجا حضور دارید، شرایط چطور است؟

خوشبختانه شرایط خوبی داریم و فردا هم که در یک بازی تدارکاتی خوب به میدان می‌رویم. در اینجا امکانات تغذیه و همه شرایط خوب است و به معنی واقعی برای پیش از فصل آماده می‌شویم.

هنوز هم که با ۱۳-۱۴ نفر تمرین می‌کنید؟

ما همیشه در ابتدای فصل چنین شرایطی داریم ولی مربیان بر اساس نقاط ضعف و قوت یارگیری می‌کنند به همین منظور فعلاً تیم در حال کامل شدن است.

حیدری هم با استقلال تمدید کرد؟

متأسفانه او مشکل همسترینگ دارد و هنگامی که به ایران برگردیم به تمرینات ما اضافه می‌شود اما خیلی خوشحالم که یک بازیکن دیگر که چند سال در کنار ما قراردادش را تمدید کرد.

اما جباری از استقلال جدا شد؟

مجتبی مهره خوب و تأثیرگذاری بود که در استقلال جا افتاده و بالا و پایین این تیم را دیده بود، امیدوارم او در هر جایی که هست موفق باشد و اتفاقاً جایگزین او بتواند خوب کار کند اما می‌خواهم صحبتی با هواداران استقلال داشته باشم.

چه صحبتی؟

جباری ۹سال برای استقلال زحمت کشیده و هواداران نباید به او توهین کنند. او هم در این تیم سختی کشید و هم تلاش کرد. فوتبال هم حرفه‌ای شده و حالا او از استقلال رفته است، فقط امیدوارم تماشاگران به او توهین نکنند.

نیم‌فصل اول فصل گذشته هم بدون جباری کار کردید. یعنی استقلال می‌تواند بدون او چرخه حرکتی‌اش را فعال نگه دارد؟

درست است که جباری نیم‌فصل نبود اما او در نیم‌فصل دوم به تیم کمک کرد، ضمن آنکه من قبول دارم که استقلال وابسته به فرد نیست و کادر فنی بهتر می‌داند که چه ترکیبی را برای تیمش استفاده کند. البته حالا باید کل فصل را بدون جباری در نظر بگیریم و بدون او بازی کنیم.

بازی فردا مقابل دیناموکیف را چطور می‌بینی؟

این بازی که دیشب ما از آنها دیدیم خیلی خطری است، فکر می‌کنم با تلفیقی از بازیکنان اصلی و ذخیره به مصاف ما بیاید اما ما هم زیاد آماده نیستیم چون فقط یک بازی دوستانه مقابل منتخب کرج بازی کرده‌ایم. در مجموع برای شناخت از یکدیگر و برای آمادگی در لیگ به اینگونه مسابقات خوب تدارکاتی نیاز داریم.

به عنوان سؤال آخر مشکلات مالی‌ات با استقلال حل شد؟

فقط امیدوارم باشگاه پیگیر طلب من از اسپانسر باشد چون خود فتح‌الله‌زاده و همکارانش می‌دانند که من مشکل دارم و اتفاقاً از ریز مشکلات من با خبر هستند.

ورزش بازدید : 0 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: در نظر داریم امسال نیز فینال جام حذفی را قبل از پایان لیگ برتر برگزار کنیم..

عکس مهدی تاج

مهدی تاج در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گفت: از بین ۳۲ تیم ۲۲ تیم به صورت مستقیم به مسابقات می‌آیند و ۱۰ تیم دیگر در پلی‌آف بازی می‌کنند.

وی افزود: به این نتیجه‌ رسیدیم که تیم‌هایی مثل ایران و کشورهای قوی‌تر تیم‌هایشان نباید زیاد در مسابقات بازی کنند و پیشنهاد این بود که برخی از تیم‌ها در همان مسابقات AFC کاپ به میدان بروند که لیگ قهرمانان از ۳۲تیم افزایش پیدا نکند.

وی افزود: فکر می‌کنم با این شرایط مسابقات پلی‌آف افزایش پیدا کند. البته مقرر شد که فینال مسابقات لیگ قهرمانان نیز به صورت رفت و برگشت انجام شود که تا کنون فقط در یک مسابقه انجام می‌شد.

رئیس سازمان لیگ برتر در ادامه صحبت‌هایش گفت: در مرحله یک شانزدهم بحث همزمانی مسابقات نیز تصویب شد که اتفاقاً کره جنوبی به همزمانی بازی‌ها اعتراض داشت ولی با توجه به اینکه ساعت دیگر کشورها هماهنگ نبود نمی‌شد زمان‌بندی را تغییر داد.

وی همچنین در خصوص بازیکنان خارجی تیم‌های آسیایی گفت: قرار بر این شد که هر تیم چهار بازیکن خارجی بگیرد که البته یکی از آنها آسیایی باشد. این هم اتفاق خوبی است چون می‌توانیم در تیم‌های دیگر آسیایی بازیکن داشته باشیم. AFC به این ترتیب از تیم‌های خود حمایت کرد که البته این موضوع به تیم ملی هم ضربه نمی‌زند.

تاج در خصوص برگزاری مسابقات در ماه مبارک رمضان تأکید کرد: در بعضی از کشورها عده‌ای خواهان عدم برگزاری مسابقات در ماه رمضان بودند اما مباحث خوبی صورت گرفت که مقرر شد بازی‌ها بعد از افطار و حداقل یکی دو ساعت پس از آن برگزار شود.

تاج در خصوص اعتراضات به داوری‌ها در برخی از کشورها گفت: اعتقاد داریم مجموعه داوری خوبی در کشور ما وجود دارد ولی باید نظارت بیشتری روی آنها صورت بگیرد. البته ما که لیگ خوبی داریم باید داوران بیشتری به صورت درگیر در مسابقات مختلف داشته باشیم.

تاج با تأکید بر اهمیت کمیته رسانه‌ها برای کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت:‌ تأسیس کمیته رسانه‌ها یکی از مباحثی بود که خوشبختانه روی آنها تأکید زیادی داشتند. قرار شد اگر کمیته‌ای وجود ندارد تشکیل و اگر وجود دارد اطلاعاتش در اختیار AFC قرار بگیرد البته ما فرداشب بحث برترین‌ها را داریم که توسط کمیته رسانه‌ها انتخاب شده و ما هیچ نقشی در آن نداریم. هرچند قبول دارم که ممکن است انتقاداتی نسبت به انتخاب برترین‌ها وجود داشته باشد و این انتخاب‌ها بدون ایراد نیست اما کاری جدید است و امیدواریم ضعف‌های آن کمتر شود.

تاج در خصوص اینکه چرا مسابقات لیگ قهرمانان و فینال آن باید به صورت رفت و برگشت انجام شود، گفت:‌ رئیس لیگ قهرمانان اعتقاد داشت نتایج رفت و برگشت هم جوانمردانه‌تر است و هم درآمد بیشتری دارد. حتی قرار بود مسابقات به صورت تک بازی در کشور ثالث انجام شود که تأئید نشد.

رئیس سازمان لیگ برتر در ادامه صحبت‌هایش گفت: امیداورم امسال چهار سهمیه داشته باشیم که پیش‌بینی ما هم همین است نه در بحث فنی و نه در بحث تماشاگر نمره ما کم نشده و فقط بستگی به این موضوع دارد که ۲۵ روز دیگر لیگمان آغاز شود. قرار است ۲۰ روز بعد از آغاز لیگ برتر در تاریخ ۲/۵/۹۲ نمایندگان AFC به تهران آمده و همه چیز را بررسی کنند. امروز هم در جلسه به نمایندگان باشگاه‌ها گفتم برای ما خوب نیست که سازمان لیگ اطلاعات باشگاه‌ها را تأئید کند ولی بعد نماینده AFC تصور کند که ما این اطلاعات را ساخته‌ایم یا آنها تصور کنند که برای هزینه غذا فاکتورسازی شده است که این موضوع منطقی نیست و آثار بدی هم به جا خواهد گذاشت.

تاج تأکید کرد:‌ ما دوست داریم که اگر نمایندگان AFC به اینجا آمدند خودشان باشگاه‌ها را انتخاب کنند و ما نگوییم که چه باشگاه‌هایی را زیر نظر بگیرند. در حال حاضر هم مدارک خوبی را ارسال کرده‌ایم ولی نمی‌دانیم که به آنچه که نوشته شده چه ایرادات و اشکالاتی گرفته شده است.

تاج همچنین گفت: قرار است کارگاه آموزشی برای داوران بگذاریم و در این دو روز هم دو کلاس آموزشی برای مدیران و مربیان گذاشتیم. البته باید تأکید کنم که باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم چون سال گذشته مجبور بودم در فاصله ۶ روز برای نماینده کشورمان سه بازی بگذارم.

وی در خصوص اظهارات نبی مبنی بر برنامه ۱۲۰ روزه کی‌روش برای تیم ملی گفت: تیم ملی وقتی قوی است که باشگاه‌ها قوی هستند. من که بیشترین حمایت را از کی‌روش کردم و دیدید که پس از پایان کار به سازمان لیگ آمد. وقتی لیگ خوبی نداشته باشیم پربازده نمی‌شود البته ما باید با کی‌روش همکاری کنیم ولی این موضوع با همکاری فرق می‌کند. من مسئول برگزاری لیگ پویا و پربازده هم هستم. نمی‌دانم که نبی برنامه را چطور اعلام کرده ولی تغییراتی دادیم که بخشی از آن را در نیم‌فصل حل کردیم. قرار است جام ملت‌های آسیا درست در بین نیم‌فصل ما برگزار شود و دیگر لازم به تعطیلی لیگ نیست. قبول کنید که اگر بخواهم لیگ را از حالت لیگ خارج کنم همه متضرر می‌شوند و این هم به ضرر کی‌روش است و هم به ضرر باشگاه‌ها.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که برنامه کل مسابقات لیگ برتر را یک جا ارائه کنیم البته کار بسیار سختی است و با توجه به تغییرات آب و هوایی و مناسبت‌هایی که در کشور وجود دارد. کارمان بسیار دشوار است.

تاج در مورد زمان برگزاری مسابقات جام حذفی عنوان کرد: تلاشمان این است که جام حذفی را قبل از لیگ برتر به پایان برسانیم. امسال که شرایط سختی داشتیم این کار را کردیم و سال بعد نیز این عمل را انجام می‌دهیم. مکان فینال را هم قبل از قرعه‌کشی اعلام می‌کنیم یا فینال را به صورت تک بازی و یا به صورت رفت و برگشت انجام می‌دهیم. شاید هم با مشخص شدن فینالیست‌ها سازمان لیگ زمین ثالث را برای فینال جام حذفی در نظر گرفت. مسابقات جام حذفی را آبان ماه و شاید زودتر از آن شروع کردیم.

سرپرست سازمان لیگ در مورد بلیت‌فروشی الکترونیکی عنوان کرد: باید این کار را انجام دهیم و روی آن الزام داریم. کار سختی است شاید باور نکنید دیروز سه جلسه در همین ارتباط داشتیم. اگر این کار انجام دهید باقیات و الصالحات است و افرادی که در آینده می‌آیند آن را گسترش خواهند داد. همانطور که همه کارهای خوب را ما شروع نکردیم و بسیاری از کارهای خوب گذشته را دنبال کردیم کسی جای ما هم بیاید این اتفاق می‌افتد. ورزشگاه آزادی و فولادشهر را الکترونیکی می‌کنیم. هشت گیت ورزشگاه فولادشهر آماده است و اگر ذوب‌آهن پول بدهد آنها را نصب می‌کنیم. مطمئن باشید پول آن به سرعت به باشگاه باز می‌گردد. پرتی فروش پائین می‌آید و خیلی از مسائل حل می‌شود.

وی در مورد وضعیت باشگاه‌های بدهکار و اینکه تیم‌های حاضر در لیگ برتر باید مجوز بگیرند خاطرنشان کرد: تیم‌های بدهکار بر اساس قانون باید طلب خود را پرداخت کنند. رکن قضایی باید تأئید و عدم بدهکاری باشگاه‌ها از شکایات را اعلام کنند. کارها توسط کمیته انضباطی در حال پیگیری است و می‌دانم که باشگاه‌ها خود را برای دادن پول‌های بدهیشان آماده می‌کنند.

تاج در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است این طلب‌ها از درآمد باشگاه‌ها از سازمان لیگ پرداخت شود، گفت: بخشی از این بدهی‌ها خارج از طاقت درآمدی باشگاه‌ها در سازمان لیگ است. البته بخشی از آن عمل می‌شود. نمی‌توانیم از درآمد سال بعد باشگاه‌ها که هنوز فرا نرسیده است، پولی پرداخت کنیم. اگر حق پخش و اینگونه درآمدها در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد مشکلات حل می‌شود.

سرپرست سازمان لیگ در مورد اینکه محمد رویانیان اعلام کرده درآمد ما از بلیت‌فروشی ۳۰ تا ۴۰ میلیارد است و با این شرایط برای هر بازی باید حدود ۳۵ میلیون تومان پرداخت کنند، گفت: حرف رویانیان درست است سازمان لیگ باید کمک کند تا حقوق شناخته شده باشگاه‌ها را برای آنها استرداد کنیم. باید قرارداد خوبی امسال ببندیم. برای حق پخش باید مذاکره شود و این به صورت قانون به تصویب برسد.

وی افزود: ما در دستگاه ورزش ضعفی داریم و باید تلاش کنیم با انجام یک کار گروهی دو لایحه به مجلس ببریم. به جای اینکه بودجه به کارخانه‌ها پرداخت شود باید از مسیر درستش و از طریق حق پخش تلویزیونی در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد. در سازمان لیگ کمیته اقتصادی داریم که من، امیر عابدینی، صادق درودگر و رئیس‌کیا در آن حضور داریم. هرکسی که هم که بتواند به ما کمک کند دست او را می‌بوسیم. همچنین ما مجوز انجام کار اقتصادی را داریم و در حال بستن قرارداد با ایرانسل هستیم تا شارژ فوتبالی پرداخت شود و با خرید آن مبلغی پول در اختیار سازمان لیگ قرار بگیرد.

مهدی تاج در مورد مشکلات جایگاه خبرنگاران در ورزشگاه‌های شهرستانی عنوان کرد: سازمان لیگ نمی‌تواند مسئول ساختن و ترمیم ورزشگاه‌ها باشد. در همه جای دنیا حکومت‌ها این کار را انجام می‌دهند.

وی با تمجید از مسئولان سایت سازمان لیگ عنوان کرد: بهمنی و مجموعه دوستان او سایت خوبی را تدارک دیدند که خیلی حرفه‌ای در آن فعالیت می‌کنند. می‌خواهیم پس از هر مسابقه عکس‌هایی در سایت سازمان لیگ قرار دهیم تا همه از آنها استفاده کنند.

تاج در مورد سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: امسال سهمیه خوبی خواهیم گرفت و کمتر از سال قبل نیست. AFC برای لیگ قهرمانان ۳۲ تیم را وارد می‌کند و قرار است عده‌ای دیگر نیز سهمیه بگیرند اما متأسفانه تیم‌ها را افزایش ندادند. این به این معنی است که شاید برخی سهمیه‌ها کم شود اما فکر نمی‌کنم مشکلی برای ما باشد چرا که ما نسبت به سال قبل امتیازمان کمتر که نشده بیشتر هم شده است.

وی در پایان عنوان کرد: ID های مسابقات فوتبال امسال توسط سازمان لیگ صادر می‌شود و وزارت ورزش و جوانان در این راستا همکاری خوبی با ما کردند.

ورزش بازدید : 0 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

جید نامجومطلق ، سال‌ها بعد از درخشش خیره کننده در فوتبال ایران ، در لباس مربیگری به زندگی ادامه میدهد .

عکس مجید نامجو مطلق

او که از قدیمی های استقلال است در مصاحبه ای جدایی جباری از جمع آبی‌ها را تحلیل کرده است . به عقیده او این انتقال به استقلال ضربه می زند.

نامجو می گوید : جدایی مجتبی جباری اتفاق خوبی برای استقلال نبود چون مجتبی بازیکن خوب و تأثیرگذاری است و کمک زیادی به تیم می کرد و حتی در قهرمانی فصل گذشته استقلال هم خیلی مؤثر بود اما اگر دنبال فوتبال حرفه ای هستیم، این اتفاقات در فوتبال حرفه ای هست.

نامجومطلق در پاسخ به این سؤال که چرا قراداد یک بازیکن مؤثر و ملی پوش در استقلال تمدید نمی شود اما نیکبخت که مدتهاست از دوران اوج و سطح اول فوتبال ایران دور است جذب می شود، گفت: شرایط این ۲ نفر فرق می کند. نیکبخت می خواهد خودش را دوباره احیاء کند و حتی حاضر است مجانی هم برای استقلال بازی کند اما شرایط مجتبی متفاوت است و همه تیم‌ها دنبال او هستند و به همین دلیل است که جباری خواسته های زیادی دارد. من با نفس عمل مخالف هستم چون معتقدم نباید شرایطی به وجود بیاید که بازیکن به راحتی از تیم برود و با باشگاه دیگری قرارداد ببندد. باشگاه های حرفه ای به گونه ای قرارداد می بندند که اگر بازیکن بخواهد به تیم دیگری برود، پول خوبی به باشگاه می رسد اما در اینجا بازیکن یک ساله قراداد می بندند و وقتی بازیکن به باور می نشیند و زمان سود بردن باشگاه است،‌ بازیکنان به راحتی جدا می شوند.

نامجومطلق در پایان گفت: در ایران مدیران ما حرفه ای فکر نمی کنند و فقط دنبال قهرمانی هستند تا بودن خودشان را تنظیم کنند اما با این قهرمانی‌ها فوتبال ایران را نابود می کنند.

ورزش بازدید : 2 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

فتح اله زاده ددر مصاحبه خود با جام جم کوشید تا هم رعایت مجتبی را بکند و هم نشان دهد از او گلایه دارد.مجتبایی که با پول باشگاه بزرگ شده...مجتبایی که از بازگشتش استقبال می شود.

عکس علی فتح الله زاده

مجتبی جباری برای استقلال خیلی زحمت کشیده و کسی نسبت به این زحمات تردیدی ندارد.با این همه مگر باشگاه برایش کم گذاشته؟

این‌ها صحبت های علی فتح اله زاده است در برنامه زنده تلویزیونی.صحبت هایی پیرامون آقای شماره هشت...صحبت هایی پیرامون بازیکن جدید سپاهان...حرف هایی درباره مرد عصبانی و قندان پرتاب کن...

ما جباری را دوست داریم.همه دوست دارند.ایشان از سرمایه های استقلال و تیم ملی بوده و هست.برای جباری شدن او کم در باشگاه استقلال زحمت کشیده نشده.استقلال همیشه برای جباری بیشتر از دیگران مایه گذاشته.جباری بازیکن بزرگی اشت اما غیر از این است که با پول باشگاه بزرگ شده؟غیر از این است که هزینه بزرگ شدنش را ما پرداخته ایم؟جباری برای استقلال بسیار عالی عمل کرده و کیفیت فنی او غیر قابل کتمان است اما رایگان که کار نکرده.پول خوبی هم گرفته که نوش جانش...اما قصه دیگر اینکه همین اقای جباری یک فصل تمام مصدوم بود اما پولش را کامل گرفت.روزهای مصدومیتش به او پول دادیم که در رورهای سلامتی در کنار ما باشد.قرار نیست وقتی بهترین فصلش را پشت سر می گذارد برود جای دیگر...

مدیر عامل استقلال که دل پری دارد تاکید کرد:

مجتبی پارسال به شخص من بی احترامی کرد که همه خبرش را می دانند و اقای امیری هم این را بیان کرد.واکنش من چه بود؟صبر و تحمل.برخورد شخصی را ملاک نکردم اما پای چیز خیلی مهمی ایستادم که برایم از خودم مهمتر بود.شخصیت استقلال.شخصیت استقلال برای من از شخصیت خودم مهم تر است.جباری وقتی با من برخورد خیلی بد داشت تحمل شد اما وقتی با استقلال یک برخورد سبک کرد کنار گذاشته شد.استقلال خط قرمز من است.اجازه نمی دهم کسی به آن توهین کند.

آینده مجتبی دوباره در استقلال؟
خیلی دوست دارم برگردد اما الان نه.حداقل یک سال دیگر.برود برخوردها را ببیند،جاهای دیگر کار کند ،آدم های دیگر را بشناسد بعد اگر به او خوش گذشت بماند.اگر خواست برگردد باید رفتارش را تغییر دهد.امیدوارم موفق باشد.امیدوارم در سال جام جهانی بهترین بازی‌ها را انجام دهد چون او بازیکن فیکس تیم ملی است .

ورزش بازدید : 0 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

"جوزف سپ بلاتر" در ادامه سفر به کشورهای خاورمیانه، در فلسطین حضور پیدا کرد و به مسئولان فوتبال این کشور گفت که به آنها کمک خواهد کرد..

عکس سپ بلاتر

در شصت و سومین کنگره فیفا که در ماه مه برگزار شد رئیس فیفا در خصوص وضعیت فوتبال در فلسطین قیمومیت پیدا کرد.

بلاتر در حال حاضر با همراهی نایب رئیس اردنی خود "علی بن الحسین" در فلسطین به سر می‌برد. وی به مسئولان فوتبال فلسطین گفت: ما به شما کمک می‌کنیم. فوتبال به شما کمک خواهد کرد. شما در قلب من جای دارید.

وی افزود: من در حال انجام یک ماموریت دیپلماتیک ورزشی هستم و به مسئولان اسراییل منتقل می‌کنم که فوتبال شما با چه دشواری‌هایی رو به رو هست به ویژه زمانی که بحث ورود و خروج بازیکان فوتبال از فلسطین مطرح می‌شود. من برای این موضوع مبارزه می‌کنم. فوتبال نباید حد و مرزی ایجاد کند. فوتبال باید مردم را گرد هم جمع کند.

ورزش بازدید : 0 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

این اولین باری نیست که سانتوس برای بازگرداندن روبینیو ستاره ی سال های دورش تلاش می‌کند و در حال حاضر این انتقال بعد از فروش نیمار به بارسلونا ظاهرا برای سانتوس حیاتی به نظر می رسد..

عکس روبینیو

میلان نیز تمایلی به نگه داشتن روبینیو ندارد و حاضر شده مبلغ فروش ۱۰ میلیون یورویی اش را به ۸ ملیون یورو کاهش دهد.

به نقل از ac-milan.ir-بر اساس آخرین گزارشات رسیده از ایتالیا سران دو باشگاه میلان و سانتوس بر سر مبلغ فروش روبینیو به توافق رسیده اند و در حال حاضر میلان به سانتوس این اجازه را داده تا با روبینیو مذاکرات رسمی خود را آغاز کند.

به گزارش اسکای اسپورت ایتالیا و گاتزتا دلوسپورت سانتوس می تواند با روبینیو صحبت هایی نهایی و لازم خود را انجام دهد.

نقل و انتقالات برزیل کمتر از ۸ روز دیگر در تاریخ ۱۵ جولای به پایان می رسد.روبینیو در صحبت هایی گفته بود که حاضر است برای بازگشت به باشگاه سابقش دستمزدش را کاهش دهد.

ورزش بازدید : 0 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

روبرتو مانچینی، سرمربی اسبق باشگاه های اینتر و منچسترسیتی که بعداز برکناری از سمتش روی نیمکت مربیگری ورزشگاه اتحاد همچنان بیکار است، در گفت و گو با گاتزتا دلوسپورت به بررسی اوضاع باشگاه های بزرگ اروپا پرداخته..

عکس روبرتو مانچینی

او براین باور است که بایرن مونیخ تیمی است که شکست دادنش در رقابت های این فصل اروپایی کار سختی خواهد بود؛ البته بعید می داند که بتوان فوتبال آلمان را بالاتر از سایر کشورها دانست.

مانچو در گفت و گو با گاتزتا دلوسپورت به تمجید از بارسلونا پرداخت و بارسا را بهترین تیم دنیا خواند. دراینجا می توانید گزیده ای از صحبت های این سرمربی ایتالیایی را که در روزنامه ال موندودپورتیوو بازتاب یافت را مطالعه کنید:

*بایرن مونیخ حریفی شکست دادنی

مانچینی در بخشی از صحبت هایش به تمجید از فوتبال آلمان پرداخت و با یاد آوری راهیابی دو تیم آلمانی به فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، گفت:« من موافق این نیستم که بعضی هامی گویند که فوتبال آلمان قوی ترین فوتبال دنیاست. این درست است که آنها مدتها بود که از اوج فاصله داشتند ولی الان نمی توان فوتبال آلمان راقوی ترین فوتبال دنیا دانست.» او درمورد بایرن مونیخ ادامه داد:« بایرن مونیخ فقط روبن و ریبری نیست. این تیم مملو از ستاره است.»

مانچو درمورد کلیدهای موفقیت بایرن گفت:« مهمترین کلید موفقیت بایرن انسجام آنها در خط دفاعی است.نباید تکنیک و قدرت بالای آنها در ضد حملات را هم فراموش کرد. آنها حریفی هستند که شکست دادنشان در بازیهای پیش روی اروپایی کار خیلی سختی خواهد بود.»

*بارسا قوی ترین تیم دنیا

با وجود تعریف و تمجیدهای مانچینی از بایرن، او هنوز بارسلونا را قدرتمندترین تیم دنیا می داند:« از نظر من بارسلونا قدرتمندترین تیم دنیاست ولی نمی توان هرسال تمام جام هارا کسب کرد. من از تمام بازیکنان بارسلونا خوشم می آید ولی بیش از همه اینیستا را می پسندم. او یکی از بهترین بازیکنان دنیاست.»

سرمربی ایتالیایی درمورد عملکرد بارسا گفت:« بارسلونا تیمی است که هرگز توپ را هدیه نمی دهد. درمورد خرید نیمار باید این سوال را مطرح کنم که آیا می توانید زوج مسی- نیمار را تصور کنید؟»

*یوونتوس با توز ویورنته

بخش پایانی صحبت های این سرمربی ایتالیایی به اوضاع کنونی یوونتوس با خرید توز و یورنته اختصاص یافت:« یوونتوس با خرید توز و یورنته خط حمله اش را بهبود بخشیده. تبس یک بازیکن آرام و خونسرد است و اصلا یک بازیکن خشن نیست.»

ورزش بازدید : 0 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

لیونل مسی ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا روزهای اخیر را درحالی درشیکاگو به سرمی برد که همسر و فرزندش درکنار خانواده سسک فابرگاس در جزیره ایبیسای اسپانیا درحال سپری کردن تعطیلات تابستانی شان بوده و انتظار او را می کشیدند..

عکس لیونل مسی

حالا مسی بعد از برد۶-۹ تیم «دوستان مسی» مقابل تیم «سایر دنیا» شیکاگو را ترک کرده و حالا می تواند به جمع خانواده اش ملحق شود.

مسی تابستان پرسفری را پشت سرگذاشت و بعد از اتمام رقابت های لالیگا و سفرش به آرژانتین برای همراهی تیم ملی این کشور دربازیهای مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ او روزهای آرامی را نداشت و دائما درحال رفت و آمد بود وحتی یک هفته هم استراحت نکرده است.

تصویر مسی روی نیمکت ذخیره‌ها در بازی بارسا-پاری سن ژرمن درحالی که مشغول جویدن ناخنهایش ونگران جریان بازی بود را خوب به یاد داریم. رابطه مسی با توپ آنقدر خاص و ویژه است که همیشه ودرهرشرایطی توپش را به همراه دارد. ستاره آرژآنتینی با فوتبال نفس می کشد و ازهمین روچندان هم عجیب نیست که درتعطیلات تابستانی اش بارها وبارها پا به توپ شده باشد. او درطول ۴۰ روز تعطیلات تابستانی اش درسال ۲۰۱۳ بیش از ۹۰هزارکیلومتر سفر کرده که این مسافت معادل دو دور سفر به دور دنیاست: بارسلونا، بوئنوس آیرس (آرژانتین)، گوایاکیل (اکوادور)، کیتو (اکوادور) برای برگزاری بازیهای مقدماتی جام جهانی درآمریکای جنوبی، بعد سفر به میلان برای شرکت دریک رویداد تبلیغاتی؛ سفر به سنگال (داکار) برای حضور درکمپین مبارزه با بیماری مالاریا، بازگشت به روسارسو(سرزمین مادری)وبعد هم که آغاز تور خیریه مسی درقاره آمریکا و سفر به لیما(پرو)، مدئین(کلمبیا) و شیکاگو (آمریکا). سفر به سه قاره و برگزاری بازیهای دوستانه مختلف و شرکت در رویدادهای خیریه.

این درحالی است که بازی خیریه مسی در لس آنجلس که قراربود سحرگاه ۴شنبه گذشته برگزار شود، به خاطر مشکلات سازماندهی لغو شد.

حالا لیونل مسی قرار است که در روز ۱۵ جولای با سفر به بارسلونا از ابتدا دراردوی پیش فصل تیمش حاضر باشد و البته چند روز قبل از آن در مراسم ازدواج ژاوی هرناندز شرکت خواهد کرد.

درطول تعطیلات به نظر می رسد که او تنها درطول چند روز اقامتش در روساریو توانست چند روزی درکنار اعضای خانواده اش به استراحت بپردازد و در بقیه روزها، ساعات شلوغ و پرکاری داشت.

ورزش بازدید : 0 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

رییس کمیته انضباطی می‌گوید در صورت شکایت نکردن از دهنوی تنبیه سبک برای او در نظر گرفته خواهد شد..

عکس اسماعیل حسن زاده

اسماعیل حسن‌زاده ابتدا درباره پرونده شجاع خلیل‌زاده در کمیته انضباطی گفت: هنوز شکایتی از خلیل‌زاده نشده اما این موضوع در حال رسیدگی است. ابتدا باید مدارک لازم از جانب باشگاه به ما برسد تا مورد بررسی قرار دهیم.

وی هم‌چنین درباره دهنوی توضیح داد: سپاهان از دهنوی شکایت نکرده ولی کاری که این بازیکن کرده غیرورزشی بوده و حتما باید مورد تنبیه قرار گیرد. ربطی ندارد او در پایان به چه تیمی می‌رود. البته اگر کسی از دهنوی شکایت نکند، برخورد سبکی با او خواهیم داشت ولی موضوع تنبیه‌اش به سپاهان و پرسپولیس بستگی ندارد.

رییس کمیته انضباطی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که کدام باشگاه‌ها هنوز بدهی‌هایشان را پرداخت نکرده‌اند، عنوان کرد: سایپا و راه‌آهن دیگر هیچ بدهی ندارند و یکی، دو تیم دسته یکی هم کارهایشان را انجام داده‌اند. بقیه لیگ برتری‌ها هم باید تلاش کنند در زمان باقی‌مانده بدهی‌های خود را صاف کنند، چون در غیر این صورت اجازه‌ هیچ فعالیتی را به آنها نخواهیم داد.

رییس کمیته انضباطی در جلسه دانش‌افزایی مدیران‌عامل، سرپرستان و سرمربیان باشگاه‌ها که در آکادمی ملی فوتبال برگزار می‌شود، نقش پررنگی داشت و قوانین و احکام انضباطی را پیش از شروع فصل به افراد حاضر گوشزد کرد.

حسن‌زاده دراین‌باره گفت: در این جلسه یک کارگاه آموزشی برای نمایندگان حاضر در مسابقات وجود دارد تا در فصل بعد هماهنگی لازم را داشته باشند. ما نیز مسال انضباطی را به دوستان تذکر داده‌ایم. حتی برخی رفتارها را که از جانب برخی مدیران مشاهده شده به آقایان گوشزد خواهیم کرد. به اعتقادم می‌تواند کلاس آموزشی مفیدی باشد.

ورزش بازدید : 0 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

مربی تیم فوتبال صبای قم گفت: در فوتبال ایران استعداد زیاد داریم اما چشم بینا و خریداری برای کشف آنها وجود ندارد..

عکس محمد مایلی کهن

محمد مایلی‌کهن در حاشیه مراسم دانش‌افزایی مدیران، سرپرستان و مربیان لیگ برتر گفت: ممکن است ایراداتی به سازمان لیگ وارد باشد اما از زمانی که مهدی تاج آمده شکل کارها بهتر شده و وضعیت بهتری حاکم است. قاطعیت بیشتری وجود دارد و این مسئله را در دو مراسم اهدای جام‌ها دیدیم. آنقدر بد کارها را انجام داده‌ایم که وقتی مراسم به خوبی برگزار می‌شود تعجب می‌کنیم. ما باید حداقل‌ها را رعایت کنیم و نباید به دنبال دشمن فرضی باشیم.

وی در مورد وضعیت ایران در جام جهانی گفت: بدترین لیگ و بدترین مدارس فوتبال به فوتبال ایران خدمت می‌کنند. خودمان استعداد‌ها را از بین می‌بریم. انصاری فرد و آرش حقی، امید ابراهیمی و مهرداد جماعتی را ذبح می‌کنیم و آنها را نمی‌بینیم. درست است که ما به جام جهانی صعود کردیم اما کیفیت خوبی نداشتیم. شما اکنون می‌بینید که در والیبال ایران چه کیفیت خوبی دارد. چهار سال قبل در مرحله مقدماتی جام جهانی با کره شمالی و کره جنوبی هم‌گروه بودیم. بازی‌ای که مقابل کره جنوبی یک بر یک شد و نتوانستیم به جام جهانی برویم را با همین مسابقه مقایسه کنید متوجه تفاوت کیفیت‌ها می‌شوید.

سرمربی صبای قم در مورد اینکه دژاگه و قوچان نژاد تاثیر مثبتی در تیم ملی داشتند عنوان کرد: شما دیدید در بازی رفت مقابل ازبکستان حریف ۹۰ دقیقه روی دروازه ما بود و حتی گل صحیح آنها مردود اعلام شد اما روی حرکت زیبای انصاری‌فرد و ضربه حرفه‌ای خلعتبری به گل رسیدیم. باید کارهای خودمان را نیز در نظر بگیریم. بعد از همین مسابقه خلعتبری را روی نیمکت می‌گذارند. شما اگر چهار پاس سالم از پرسپولیس در مسابقات اخیر دیدید به شما جایزه می‌دهم.

مایلی‌کهن در مورد اینکه اعتماد به نفس تیم ملی بالا رفته است خاطرنشان کرد: زیر توپ زدن اعتماد به نفس می‌شود؟ شما فوتبال را با والیبال مقایسه کنید. هر بازیکنی که جایگزین می‌شود عملکرد بهتری ارائه می‌کند. هر نفری که در والیبال به جای آن فرد دیگر به زمین می‌آید عملکرد بهتری ارائه می‌کند. ما در والیبال نادی که یکی از باکیفیت‌ترین‌های ماست کنار می‌گذاریم و بازیکنان جوانی مثل داوودی و قائمی و ... به خوبی جایگزین نفرات دیگر می‌شوند. امید نظری، دانیال داوری و ویلیام آتشکده را به فوتبال آوردیم اما چه کاری آنها انجام دادند.

وی افزود: از شما خبرنگاران هم جای تعجب دارم. گاهی عنوان می‌کنیم چرا آن توجهی که به فوتبالی‌ها می‌شود به بازیکنان والیبال یا سایر رشته‌ها نمی‌شود اما باید بدانیم که فوتبال با هیچ رشته‌ای قابل قیاس نیست.

پس از پیروزی ایران مقابل ایتالیا و کوبا اشک در چشم‌های من جمع شد اما آیا دو نفر در خیابان دیدید بوق بزنند؟ باید اجازه دهید به جوان‌ها اعتماد شود. تیم ملی جوانان ما تیم خوبی بود اما نتوانست به جام جهانی برود. چه کاری با آن تیم کردیم. در فوتبال پایه نباید به دنبال نتیجه بود. فکر می‌کنم برزیل، آرژانتین و انگلیس نیز در جام جهانی جوانان نیستند. آیا این مسئله نشان از ضعف فوتبال آنان دارد. بازی جوانان اسپانیا و اروگوئه را دیدم. این تیم اسپانیا استعداد‌های زیادی داشت اما روی یک اتفاق شکست خورد. آیا این نشان از ضعف فوتبال آنها دارد؟ در ایران ما استعداد‌های زیادی داریم اما متاسفانه چشم بینایی برای دیدن این استعداد‌ها وجود ندارد.

سرمربی صبای قم در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اینکه اختلافات کمیته داوران و دپارتمان را به شکلی باید حل کرد خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم داوران خوبی داریم اما باید بپذیریم که امنیت شغلی آنها با سایر اقشار قابل قیاس نیست. داوران به خوبی حمایت نمی‌شوند و باید مراجع بالاتر به این مسئله رسیدگی کنند.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 16
  • بازدید کلی : 469